Translate

27 April 2023

Komposer muzik popular dari India Deva kembali ke Malaysia menerusi konsert Thenisai Thendral Deva Live in Kuala Lumpur pada 3 Jun

 Komposer muzik Deva temui peminat Malaysia selepas 30 tahun, penganjur turut jemput Rajinikanth

Umavathi Ramayah / astro awani

April 27, 2023 Komposer muzik Deva temui peminat Malaysia selepas 30 tahun, penganjur turut jemput Rajinikanth

Deva memberitahu beliau teruja untuk membuat persembahan di hadapan peminat Malaysia selepas sekian lama. -Foto PoketPlay

Komposer muzik Deva temui peminat Malaysia selepas 30 tahun, penganjur turut jemput Rajinikanth

Deva memberitahu beliau teruja untuk membuat persembahan di hadapan peminat Malaysia selepas sekian lama. -Foto PoketPlay

KUALA LUMPUR: Selepas 30 tahun, komposer muzik popular dari India Deva kembali ke Malaysia menerusi konsert Thenisai Thendral Deva Live in Kuala Lumpur di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 3 Jun ini.

Kali terakhir legenda muzik itu beraksi di pentas Malaysia adalah pada 1993 di Stadium Malawati, Shah Alam.

Lebih mengujakan Deva atau nama penuhnya Deva Chokkalingam akan beraksi secara solo buat pertama kali di Malaysia selain mungkin terdapat kejutan yang bakal menanti kepada penonton.



Ketua Pegawai Eksekutif PoketPlay Sdn Bhd, Veerasegar Thyagarajan berkata, pihaknya telah memanjangkan jemputan kepada pelakon superstar, Rajinikanth sebagai tetamu jemputan utama bagi konsert itu.

"Kalau beliau (Rajinikanth) tidak sibuk dengan penggambaran dan tiada aral melintang, besar kemungkinan beliau akan hadir," katanya pada sidang media di sini pada Rabu.

Konsert anjuran bersama City Productions dan PoketPlay Sdn Bhd itu juga akan menampilan barisan penyanyi terkenal seperti Hariharan, Anuradha Sri Ram, Unni Krishnan, Harini, Sabesh, Murali, Srikanth Deva, SP Charan, Priyanka dan Alka Ajith.

Konsert itu bakal mencipta detik ajaib kepada lebih 19,000 penonton di Malaysia, dengan lagu hit merangkumi pelbagai era.

Menurut Veerasegar, 43 lagu yang bakal dipersembahkan pada malam itu dipilih peminat menerusi undian pengundi di laman sosial penganjur.

Lebih 30 tahun perjalanan kariernya, anak kelahiran Tamil Nadu itu mencipta muzik bagi lebih 400 filem pelbagai bahasa termasuk Tamil, Telegu, Malayalam dan Kannada.

 

 

S

Sebut saja filem Baasha (1995) lakonan Rajinikanth, siapa yang tidak kenal, filem ini pernah menjadi fenomena bukan sahaja kepada peminat India malah seluruh negara termasuk Malaysia.

Ramai yang masih ingat 'impak' yang ditinggalkan filem itu sehingga meniti di bibir peminat sehingga ke hari ini. Deva adalah individu yang berada di sebalik irama yang memukau jutaan peminat Rajinikanth itu.

Juga dikenali sebagai King of Gana, tidak keterlaluan jika dikatakan tahun 90-an dan awal 2000 adalah era kegemilangan Deva. Buktinya, pada tahun 1997, legenda muzik India yang diiktiraf maestro, Ilaiyaraaja mengubal muzik untuk 12 buah filem, AR Rahman (empat filem) namun Deva mengubal muzik untuk 29 filem.

"Saya sangat teruja untuk membuat persembahan di hadapan peminat Malaysia selepas sekian lama.

"Saya sifatkan konsert ini sebagai hadiah kepada peminat setia saya dan saya berharap konsert ini akan diingati sampai bila-bila," ujarnya.

Tiket konsert berkenaan boleh dibeli secara dalam talian.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED