Translate

27 June 2015

Skuad Bola Sepak B13 Negara Cipta Sejarah Mara Ke Final Ibercup

Skuad Bola Sepak B13 Negara Cipta Sejarah Mara Ke Final Ibercup Selepas Kalahkan Sevilla FC




Skuad bola sepak bawah 13 tahun kebangsaan (B-13) di bawah bimbingan Lim Teong Kim telah mencipta sejarah tersendiri dalam arena bola sepak Malaysia selepas pasukan NFDP Malaysia itu berjaya mara ke final Ibercup selepas menewaskan pasukan Sevilla FC (B-13) .

BACA: Skuad B-13 Negara Belasah Lima Kelab Jerman Termasuk Bayern Munich

Skuada negara memenangi perlawanan tersebut dengan sepakan penalti memihak kepada Malaysia 7-6 selepas terikat 0-0  dalam aksi separuh akhir di Costa del Sol, Sepanyol, awal pagi tadi.

Anak buah Teong Kim tersebut bakal bertemu Sporting Lisbon B-13 pada final, 12.30 waktu tempatan (6.30 waktu Malaysia), hari ini.


Kemenangan tersebut merupakan kemenangan kelima Malaysia berturut-turut dalam kejohanan ini di mana sebelum ini mereka telah mengalahkan pasuakan Atletico Madrid 1-0, SL Olivais (2-0) dan CF 'Os Belenenses' G (1-0) pada peringkat Kumpulan D serta FC Barreirense (5-0) pada peringkat suku akhir.

Menteri Belia Dan Sukan, Khairy Jamaluddin dalam akaun Twitternya mengucapkan tahniah kepada skuad muda negara ini.
Ternyata menteri belia dan sukan ini sentiasa mengikuti dan memberi semangat kepada skuad anak muda negara ini dari awal. Malaysia Boleh!. - Siakapkeli.my



Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED