Translate

12 November 2016

Sepasang kekasih ditahan dipercayai suspek utama terlibat dalam kes rompakan kedai serbaneka dan kedai foto (VIDEO)




KUCHING: Sepasang kekasih ditahan dipercayai suspek utama terlibat dalam kes rompakan kedai serbaneka dan kedai foto di sekitar bandaraya ini semalam.

Kedua-dua suspek dipintas sepasukan anggota polis cawangan D9 Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sarawak diketuai oleh ASP Taruna Marian berhampiran Matang Mall, Petrajaya disini pada jam 11.30 pagi tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak SAC Dato Dev Kumar berkata, seorang lelaki dan teman wanitanya masing-masing berusia 21 dan 24 tahun dipercayai suspek terlibat dalam dua kes rompakan di Kuching dan Padawan semalam.

“Rompakan pertama berlaku kira-kira jam 4.15 petang di sebuah kedai serbaneka 7-eleven di Jalan Song Thian Cheok dimana suspek lelaki menahan juruwang dengan bersenjatakan sebilah sabit manakala teman wanitanya mengambil wang tunai berjumlah RM1,284 bersama dua unit telefon bimbit,’ katanya dalam satu kenyataan disini hari ini.

Tambah beliau, kedua-dua suspek kemudian melarikan diri dengan menggunakan sebuah kereta jenis Perodua Viva berwarna oren dan melakukan rompakan kedua di sebuah kedai foto di MJC Batu Kawah pada jam 5.10 petang dimana suspek lelaki bertindak menolak seorang pembantu kedai wanita ke lantai manakala teman wanitanya merampas beg tangan mangsa yang mengandungi wang tunai sebanyak RM1000 berserta dokumen dan kad peribadi milik mangsa.

“Suspek juga turut melarikan sebuah kamera digital DSLR dan empat unit telefon bimbit,” jelasnya.

Dev menambah kedua-dua suspek ditahan ketika dibawah pengaruh dadah dan mengakui melakukan rompakan dan kesemua barang hasil rompakan ditemui dalam kereta Perodua Viva terbabit dan dipercayai menggunakan nombor pendaftaran palsu.

Sehubungan itu, Dev mengucapkan syabas dan tahniah kepada anggotanya diketuai ASP Taruna Marian kerana berjaya menyelesaikan kes tersebut kurang dari tempoh 24 jam.-Sarawakiana







Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED