Translate

04 June 2015

Amazing Video of Two Men Flying Over Dubai on Jetpacks goes Viral On Social Media

Meet Yves Rossy - as if being one of the only people in the world who owns a workingjetpack wasn't impressive and envy-inducing enough, he's released an 11-minute super hi-def 4K video of him and a friend flying in tremendous formations over the deserts of the UAE and over the beautiful city of Dubai.
Armed with GoPros and flanked by a professional camera team, Rossy and his protégé Vince Reffet do some stunning tricks and stunts while flying at 120 miles per hour through the hot Arabian sky.
Watch the full video here:
"We're just lucky guys," Yves says in the video. We'd call you something else, but let's not let jealousy take hold.


Dalam sebuah video promosi aktuviti terbaru Sky Dive Dubai, dua orang lelaki, Jetmen Yves Rossy dan Vince Reffet, dilihat terbang menggunakan jetpacks merentasi bandaraya Dubai.

Video rakaman selama 3 minit 20 saat dalam rakaman HD telah dirakam menggunakan GoPro oleh petugas Jetmen yang menghasilkan kualiti video yang amat menarik.

"Saya telah terbang dan Ianya seolah berasa tidak logik kerana saya boleh terbang." 

"Sebaik sahaja saya terbang di angkasa saya rasa takut dan adrenalin yang kita berubah menjadi tenaga yang baik." kata seorang daripada jetmen.


Mereka menyeberangi padang pasir dan terbang dekat dengan bangunan tertinggi di dunia, Burj Khalifa.


Menurut The Verge, Jetmen yang berasal dari Switzerland, Rossy telah terbang tinggi di udara menggunakan teknologi yang mula dicipta tahu 2006 itu.

Beliau pernah menerbangkan pesawat pengebom B17 di Wisconsin dan mengelilingi Gunung Fuji di Jepun pada tahun 2013 dalam suit tersebut yang ditempah khasdan juga merentasi Grand Canyon pada tahun 2011. - Siakapkeli.my

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED