Translate

23 September 2024

F1: Lando Norris ancam kedudukan Verstappen selepas ungguli GP Singapura



F1: Lando Norris ancam kedudukan Verstappen selepas ungguli GP Singapura

Astro Arena

23/09/2024



Malam gemilang di negara Kota Singa itu ternyata milik Norris yang merangkul kejuaraan buat kali ketiga musim ini, selepas GP Belanda dan Miami. - Stadium Astro

LANDO Norris sekali lagi mencipta sensasi untuk mengancam kedudukan pendahulu F1 ketika ini, Max Verstappen, di kejuaraan Grand Prix Singapura di Litar Perlumbaan Marina Bay, semalam.

Dalam hanya perlumbaan ketiganya, Norris tiada masalah untuk memintas Verstappen seawal pusingan pertama untuk mendahului sehingga ke garisan penamat.

Verstappen pula terpaksa berpuas hati dengan menamatkan perlumbaan dikedudukan kedua kali ini sekaligus melanjutkan pemburuan untuk meraih podium tengah buat pertama kali dalam kariernya di Singapura.

Sementara Oscar Piastri melengkapkan tiga kedudukan podium di pusingan ke-18 dalam kalendar Formula 1 tahun ini, selepas berjaya mengejar daripada tempat kelima dan menamatkan perlumbaan di hadapan George Russell dan Charles Le Claire.

Namun malam gemilang di negara Kota Singa itu ternyata milik Norris yang merangkul kejuaraan buat kali ketiga musim ini, selepas GP Belanda dan Miami. -- Stadium Astro

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED