Translate

30 December 2019

Pemenang Anugerah Khas Astro diiktiraf menerusi Konsert Throwbaek 2019





Outstanding! Tok Ram, Dr Amalina, Cik B, & Lagu Mengantuknya Mumia Antara Pemenang Anugerah Konsert Throwbaek 2019!


BY HANAFIS HARIS
30 DISEMBER 2019. 1:07 AMHiburan
ASTRO GEMPAK


Pencapaian terbaik sepanjang 2019 menjadikan beberapa nama-nama besar dalam industri tanah air diiktiraf menerusi Konsert Throwbaek 2019 yang berlangsung di Auditorium MBSA, Shah Alam, hari ini (Ahad).

Antara nama yang diberi penghargaan termasuklah Universiti Teknologi Mara (UiTM), Datuk Ramli MS, Dr Amalina Che Bakri, Mira Filzah, Ben Amir, Didi & Friends serta banyak lagi.

Paling menarik konsert berkenaan dimeriahkan dengan persembahan hebat oleh bintang Gegar Vaganza 2019 (GV2019) serta Big Stage.

Antaranya termasuklah Naqiu Boboy, Hady Mirza, One Nation Emcees, Han Byul dan ramai lagi.



Selain itu, penyanyi lagenda seperti Anuar Zain, Ramlah Ram serta M Nasir turut membuat persembahan memukau!

Difahamkan, Konsert Throwbaek 2019 dianjurkan sebagai tanda penghargaan kepada pelanggan yang sentiasa menyokong kejayaan Astro sepanjang tahun ini.

Konsert itu juga antara lain bertujuan meraikan momen manis serta kegemilangan variasi program terbaik diterbitkan oleh Astro.

ADVERTISEMENT
SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT


Antaranya termasuklah program realiti GV, Big Stage, Maharaja Lawak Mega, Muzikal Lawak Superstar, Anugerah MeleTOP ERA (AME), barisan drama Melayu terhebat serta filem terlaris.

Tidak ketinggalan konsert ini turut meraikan karya dan personaliti paling hit sepanjang tahun 2019 menerusi 14 buah kategori merangkumi industri seni hiburan, sukan, kemanusiaan serta banyak lagi.

Anda boleh lihat senarai penuh pemenang di bawah:

  1. Malaysian Sweetheart - Shweeta Sekhon
  2. Suara Bertaraf Dunia - Koir UiTM
  3. Bintang Baru Nak Up - Ben Amir
  4. KOL Baek - Cik B & Sofyank
  5. Filem Go International - Upin Ipin
  6. Video Pendek Baek - Yoe Parey, Asif & Syahmi
  7. Unsung Hero - Azlan Shah
  8. Lagu Paling Baek - Mengantuk Mumia Didi & Friends
  9. Band Baek 2019 - Exist Reunion
  10. Uprising Composer - Haqiem Rusli
  11. Gadis Mekar Sepanjang Tahun - Mira Filzah
  12. Hero Kekar Sepanjang Tahun - Hairul Azreen
  13. Edisi Khas Throwbaek 2019 - Dr Amalina Bakri
  14. Throwbaek Most Wanted - Nabil, Jihan & Sherry Al Hadad
  15. Throwbaek Abadi - Datuk Ramli MS
Konsert Throwbaek 2019 disiarkan di saluran Astro Ria (104) & Astro Ria HD (123) Astro GO & On Demand

Read More:



Anugerah Khas Astro sempena Konsert Throwbaek 2019

Pemenang Anugerah Khas Astro (Konsert Throwbaek 2019)

Malaysian Sweetheart - Shweta Sekhon

Beliau dipilih oleh Astro untuk memenangi penghargaan Malaysian Sweetheart ini kerana telah menjadi naib juara dalam acara Miss Universe 2019 yang diadakan baru-baru ini. Walaupun terjadi kontroversi tetapi warisan Malaysia telah dipertontonkan kepada dunia.

Suara Bertaraf Dunia - UiTM Chamber Choir (UCC)

Pada Julai yang lepas, UCC telah merangkol 3 emas di acara International Choir Festival yang diadakan di Poland

Bintang Baru Nak Up - Ben Amir

Ben Amir yang telah melakonkan watak utama di dalam drama Astro, Sweetdream yang menjadi tontonan drama tertinggi Astro bagi tahun 2019.

KOL (Key Opinion Leader) Baek - Sofyank Dan Cik B

Mereka berdua telah menjadikan diri mereka atau individu yang boleh dijadikan contoh ikutan yang baik dalam bidang masing-masing. Sofyank di dalam bidang grafik editor dan Cik B di dalam perniagaan.

Filem GO International - Upin & Ipin : Keris Siamang Tunggal

Dengan fenomena animasi Malaysia 2019, Upin & Ipin pergi lebih jauh. Filem ini telah mendapat pencalonan awal bagi sertai anugerah Oscar yang diadakan pada 2020. Semoga Upin & Ipin terpilih dan dapat masuk pusingan akhir. 

Video Pendek Baek - Syahmi, Asif Dan Yoe Parey

Mereka ini bukanlah artis seperti yang lain tetapi mereka terkenal di Youtube dengan video pendek yang sangat mencuti hati. Ada antara videonya telah mencapai 2 juta views dalam masa sebulan. Bukan biasa-biasa Youtubers ni.

Unsung Hero - Azlan Shah

Beliau merupakan pelumba motosikal dalam kategori Grand Prix. Pada 2019 ini, beliau telah menjuarai gelaran Asia kelas elit Superbike 1000cc Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC) 2019

Lagu Paling Baek - Mengantuknya Mumia (Didi & Friends)

Kita sudah tahu, baru-baru ini lagu Didi & Friends ini telah trending dengan hebatnya sehingga mendapat jumlah tontonan 10 juta views dalam masa sebulan. Lagu kali ini merupakan lagu ciptaan baru yang berbeza daripada lagu-lagu rakyat yang lain.

Band Baek - Exist

Ianya dipilih kerana kembalinya mereka di persada seni Malaysia pada tahun 2019 ini dengan Exist Reunion. Ternyata Exist masih mempunyai aura dan peminatnya yang ramai di Malaysia.

Uprising Composer - Haqiem Rusli

Haqiem Rusli antara komposer muda yang berjaya di Malaysia bagi tahun 2019. Pelbagai anugerah yang diperoleh sepanjang bergelar anak seni. Sehingga kini beliau telah mencipta 10 lagu yang rata-ratanya menjadi hit di corong radio.

Gadis Mekar Sepanjang Tahun - Mira Filzah

Mira Filzah dipilih sebagai antara artis perempuan yang berjaya bagi tahun 2019. Pelbagai drama, filem yang dilakonkan oleh beliau sepanjang karier anak seni. Perkembangannya juga agak memberangsangkan sehingga juga terlibat dalam bidang host.

Hero Kekar Sepanjang Tahun - Hairul Azreen

Tuan kepada Mujibu, Hairul Azreen ini dipilih menerima penghargaan daripada Astro berikutan kejayaan beliau sepanjang penglibatan di dalam filem yang berunsurkan aksi dan lagak ngeri bagi tahun 2019.

Edisi Khas Throwbaek - Dr. Amalina Che Bakri

Siapa tidak kenal akan individu yang menggemparkan Malaysia suatu ketika dahulu ketika beliau menerima 17A di dalam SPM dan kini bekerja sebagai Doktor di London. Beliau menerima penghargaan ini kerana, beliau antara individu yang bertanggungjawab merawat Ainul Mardiah untuk membuang tumor di mulut adik kecil tersebut. Besar bakti beliau.

Ikon Throwbaek Abadi - Dato' Ramli MS

Juri tetapi Gegarvaganza, Dato' Ramli MS menerima penghargaan atas usaha beliau menggangkat Astro khususnya program realiti TV Gegarvaganza tersebut ke tingkat yang lebih tinggi sebelum ini. Mana pernah jaura ada 2 beb!

Throwbaek Most Wanted - Nabil Ahmad, Jihan Muse, Sherry al-Hadad

Mereka bertiga antara pengacara yang terbaik dimiliki oleh Astro setakat ini. Jadi Astro nak bagi juga penghargaan kepada mereka sempena Konsert Throwbaek 2019

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED