Translate

06 September 2020

KERAJAAN PAHANG GALAK USAHAWAN INDUSTRI KECIL SEDERHANA PASAR PRODUK KE PENTAS ANTARABANGSA



s

1. Merasmikan Persidangan Pemasar Antarabangsa (Global Marketer Conference) Pahang Darul Makmur di Dewan Dato’ Zaharuddin Abu Kassim, Kampung Ketam, Kerdau Temerloh.

2.Melawat Pusat Perhilitan Bukit Rengit di Lanchang.

Hari ini, saya merasmikan Persidangan Pemasar Antarabangsa (Global Marketer Conference) Pahang Darul Makmur di Dewan Dato’ Zaharuddin Abu Kassim, Kampung Ketam, Kerdau Temerloh.

Program ini dianjurkan oleh Malaysian Chamber of Entrepreneurs Business Development (MCED) yang bekerjasama dengan Tekun Nasional merupakan sebuah agensi di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MEDAC).
Objektif utama penganjuran persidangan ini ialah sebagai platform dan pemangkin antara usahawan dengan Agensi Kerajaan dalam usaha memperkasa Industri Kecil dan Sederhana (IKS) di negara ini.
Dua persidangan sebelum ini telah berjaya mengangkat dan mempopularkan beberapa produk IKS dari Pahang seperti Air Halia Bentong, Roti Prata Tisya, Pau Ain dan Minyak Lesong.
Saya berharap penganjuran persidangan ini dapat diteruskan ke peringkat daerah-daerah lain. Kerajaan Negeri sedia membantu agar MCED dapat terus membantu para usahawan diluar sana, In Syaa Allah.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED