Translate

02 July 2016

President Duterte's Theme Song That Inspired The Whole Of Philippine to Come Together As One Nation For Change, Sang at His Inaugural.




Freddie Aguilar - Duterte Theme Song "Para Sa Tunay Na Pagbabago"




At Duterte inauguration, Freddie Aguilar sings about 'tunay na pagbabago'

Folk musician Freddie Aguilar on Thursday performed the song “Para sa Tunay na Pagbabago” during the inauguration rites of the 16th President of the Republic of the Philippines, Rodrigo Duterte, whose campaign slogan was "change is coming."

Aguilar's performance of Duterte's campaign theme song was held at the Rizal Hall of MalacaƱan Palace, just before Duterte took his oath at exactly 12:00 p.m.



The song talked about Duterte battling the “madilim na kahapon” marked by corruption, crime, rape, and illegal drugs.

The song also called on Filipinos to unite behind Duterte to bring real change in the country.

In 2010, during the inauguration rites of Duterte's predecessor — President Benigno Simeon Aquino III — Noel Cabangon performed “Ako'y Isang Mabuting Pilipino” at the Quirino Grandstand in Manila.

Cabangon's song praised the qualities of good Filipinos who obey the rule of law and fight for justice.


Source:GMA News


Ikaw ang pangulo
para sa pagbabago
sawa na ang bayan ko
sa magnanakaw na tao

madilim na kahapon
ikaw ang makaahon
sa piling mo digong mawawala
ang corruption

Bangon na pilipinas tayo na at magbago
hawak kamay tayo
para sa pag asinso
ikaw at ako tayong lahat kay digong
duterte para sa tunay na pagbabago.

Bangon na pilipinas tayo na at magbago
hawak kamay tayo
para sa pag asinso
ikaw at ako tayong lahat kay digong
duterte para sa tunay na pagbabago

masdan mo ang paligid
talamak ang mga kremin
rape druga at mga nakawan
dapat ma pigilan

Bangon na pilipinas
tayo na at magbago
hawak kamay tayo
para sa pag asinso

ikaw at ako tayong lahat kay digong
duterte para sa tunay na pagbabago

Bangon na pilipinas tayo na at magbago
hawak kamay tayo
para sa pag asinso
ikaw at ako tayong lahat kay digong
duterte para sa tunay na pagbabago

ikaw at ako tayong lahat kay digong
duterte para sa tunay na pagbabago.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED