Translate

08 August 2016

Petrol attendant shot by Robber along Jalan Genting Klang


Petrol attendant shot by Robber along Jalan Genting Klang

KUALA LUMPUR: 
A petrol station attendant was shot by a would-be-robber at Jalan Genting Klang this evening. 

The suspect, however, was nabbed by a member of public and other petrol station attendants in the 5.50pm incident. 

City Criminal Investigation Department senior assistant commissioner Rusdi Mohd Isa said the suspect had barged into the petrol station and randomly fired his gun three times. One of the shots struck the attendant. 
Members of the public quickly apprehended the suspect and seized his pistol.

 "The victim, who is a Bangladeshi, is currently hospitalised. 

The suspect was sent to the Kuala Lumpur Hospital," he said. Rusdi said police have not ruled out the possibility that the suspect had been involved in armed robbery cases before. 

Asked if the suspect was also involved in an underworld gang, Rusdi declined to elaborate and said police were still investigating the case. 

The case was being investigated under Section 3 of the Firearms (Increased Penalty) Act 1971. 

The shooting took place about 300 meters from where V. Kandasamy was shot dead by gunmen in Jalan Danau Kota (Setapak Central) on July 27.

Read More : http://www.nst.com.my/news/2016/08/163779/petrol-station-attendant-wounded-after-robber-opens-fire


HARIAN METRO


Kuala Lumpur: Tindakan ganas seorang lelaki yang meluru masuk dan melepaskan tembakan ke arah pekerja sebuah stesen minyak mengundang padah apabila dia ditangkap beberapa orang awam yang menyaksikan kejadian itu di Jalan Genting Klang, Setapak, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 6 petang, mangsa lelaki warga Bangladesh cedera di bahagian pinggang selepas dipercayai terkena satu daripada tiga das tembakan yang dilepaskan seorang lelaki berusia 20-an.

Menurut seorang pekerja premis stesen minyak itu, Halid Abdullah, 33, semasa kejadian dia dan mangsa bertugas di bahagian kaunter sebelum seorang lelaki tiba-tiba masuk dan terus mengacukan pistol ke arah mereka.

“Lelaki itu masuk dan terus minta wang sambil pistol dihalakan kepada kami. Saya dan rakan (mangsa) tidak melawan dan lelaki itu kemudian masuk ke bahagian kaunter untuk merampas wang.

“Kawan saya kemudian cuba halang hingga berlaku pergelutan antara mereka hingga menyebabkan dia terkena satu tembakan di bahagian pinggang,” katanya.

Halid berkata, berikutan pergelutan itu pistol dipegang lelaki itu tercampak sebelum dua orang awam datang membantu dan menahannya.

Dalam pada itu, sumber polis memberitahu, mangsa berusia 22 tahun kini dirawat di pusat perubatan swasta di ibu negara selepas tidak sedarkan diri selepas terkena tembakan.

Beliau berkata, suspek turut cedera pada bahagian kaki semasa bergelut dengan orang ramai dan kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dengan pengawasan polis.

Sumber berkata, lelaki terbabit dipercayai datang ke stesen minyak itu secara berseorangan menggunakan motosikal sebelum cuba menyamun premis itu menggunakan senjata api.

“Polis kini meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) bagi membantu siasatan. Keterangan pekerja premis sudah diambil dan kita tunggu mangsa stabil bagi merekod kenyataan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Superintendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata siasatan lanjut masih diteruskan.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED