Translate

15 October 2024

21 murid Tabika Kemas terperangkap banjir kilat di Ampang diselamatkan



21 murid Tabika Kemas terperangkap banjir kilat di Ampang diselamatkan

Astro Awani

15/10/2024


Tangkap layar satu rakaman video memaparkan murid Tabika Kemas berhampiran Klang Gate terpaksa berdiri di atas meja selepas terperangkap dalam banjir kilat. - Foto media sosial



KUALA LUMPUR: Tindakan pantas pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) berjaya menyelamatkan 21 murid dalam kejadian banjir di Jalan Hulu Klang, Batu 8, berhampiran Klang Gate, di sini, pada Selasa.

Penolong Pengarah Operasi JBPM Selangor, Ahmad Mukhlis Mokhtar berkata, bilik gerakan operasi bencana negeri menerima panggilan berhubung kejadian kira-kira jam 10.28 pagi.

Pihaknya kemudian menghantar sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ampang ke lokasi kejadian untuk tindakan lanjut.

"Sampai di lokasi mendapati empat rumah dan sebuah Taman Bimbingan Kanak-Kanak (Tabika) Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) telah terjejas banjir.

"Bomba telah mengarahkan penghuni rumah untuk pindah ke balai penghulu, manakala 21 pelajar Tabika Kemas telah diserahkan kepada ibu bapa masing-masing," katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Tambahnya, turut terdapat empat guru di premis tabika berkenaan dan pemantauan pihak bomba di lokasi mendapati situasi air menurun.

Terdahulu tular video di media sosial menunjukkan sebilangan besar murid tabika berkenaan berdiri di atas meja dalam sebuah tabika dikatakan terletak di Klang Gate, Hulu Klang selepas premis itu dinaiki air akibat hujan lebat pagi tadi.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED