Translate

25 February 2017

Samantha Katie James crowned Miss Universe Malaysia 2017



Miss Universe Malaysia 2017 is born!


Samantha Katie James was crowned Miss Universe Malaysia 2017 on Thursday. First, second and third runners up went to Dana Low, Ollemadthee Kunasagaran, and Laura Simon.




Kuala Lumpur: Model dan pelakon, Samantha Katie James, 23, dari Kuala Lumpur, dimahkotakan sebagai ratu baru Miss Universe Malaysia 2017 di sebuah hotel terkemuka di sini, sebentar tadi.
Samantha menerima hadiah wang tunai RM52,000 serta barangan lain berharga lebih RM150,000.
Tempat kedua, ketiga, dan keempat disandang Dana Low, Ollemadthee Kunasagaran, dan Laura Simon.
Gadis kacukan Cina-Brazil itu menewaskan 16 peserta lain yang bertanding sekali gus bakal mewakili Malaysia di pertandingan Miss Universe edisi ke-66 akan datang.
Pada pertandingan yang dihoskan Amelia Henderson dan Joey G itu, kesemua peserta dinilai dalam beberapa pusingan iaitu pakaian renang, gaun malam, dan soal jawab.
Tujuh juri yang mengadili peserta adalah selebriti terkenal tempatan, Datuk Hans Isaac dan Debbie Goh, Miss Universe Malaysia 2004, Andrea Fonseka, dan pereka fesyen, Rizman Ruzaini.
Tidak ketinggalan, pemilik salon Shawn Cutler, Shawn Loong, pemilik Ceres Jewels, Datuk Sri Navneet Goenka, dan Pengarah Pemasaran Rangkaian Antarabangsa NBCUniversal, Judriena Jamaludin.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED