Translate

21 May 2014

Walaupun tidak membuat report polis sejak kejadian itu, seorang gadis bernama Maryam Mazlieynna Mazlee mendakwa pernah diraba dan diajak berzina oleh pendakwah muda terkenal, Ustaz Azhar idrus menerusi akaun facebook miliknya

NGO lapor polis minta siasat dakwaan Ustaz Azhar ajak berzina

ustaz azhar idrus zina

Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah meminta pihak polis menyiasat satu tuduhan seorang wanita yang mendakwa seorang penceramah popular meraba dan mengajaknya untuk berzina. Abdul Rani berkata lagi, dakwaan itu juga kini berada di laman sosial seperti Facebook dan blog. Memandangkan mereka yang dinamakan tidak tampil mendedah mahupun menafikan dakwaan itu, Kinitv tidak akan menyiarkan nama-nama berkenaan.
ustaz azhar idrus fitnah zina
Kes Raba Dan Ajak Zina: NGO Buat Laporan Polis Ke Atas Ustaz Azhar Idrus
Sekitar pertengahan tahun lepas, seorang gadis bernama Maryam Mazlieynna Mazlee mendakwa pernah diraba dan diajak berzina oleh pendakwah muda terkenal, Ustaz Azhar idrus menerusi akaun facebook miliknya.
Pengakuan itu telah tersebar di laman-laman sosial dan blog-blog hiburan sehingga ada yang menggesa orang ramai agar laporan polis dibuat berhubung perkara tersebut.
Meskipun ia pernah reda seketika beberapa bulan sebelum ini namun isu ini kembali hangat diperkatakan di sebuah forum sekitar minggu lalu dan menarik kembali perhatian penggiat-penggiat forum lain.
Sehubungan itu, sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) difahamkan nekad membuat laporan polis pada pagi tadi di Balai Dang Wangi, Kuala Lumpur.
Menurut status yang dikongsikan oleh gadis itu, dia pernah diajak keluar oleh Ustaz Azhar yang difahamkan juga sudah siap menempah sebuah bilik hotel untuk tujuan terkutuk itu.
Mungkin perkara ini merupakan suatu fitnah kerana kalau fikir logik pastinya gadis ini dah buat laporan polis berhubung gangguan yang dihadapinya.
Ini tidak, siap pos status di Facebook, namun tidak berani laporkan kepada pihak berkuasa hanya kerana alasan dia takut nak buat laporan polis.
Sumber: My News Hub & Plbgaimacam

BESTFBKL - Its irritates me to note how easy it for someone to taint a mans good reputation now days. The notion of Innocent Until Proven Guilty has been turned upside down now days.
NGO's ever ready to make a name for themselves by making press statements even when the proof is not there. 
Ustaz Azhar Idrus  is someone who has followers from all races who follow his teachings on Islam. To the girl in question, please make a police report and pursue this case through the justice system in place and not just tarnish a mans reputation by prosecution through the social media networks.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED