Translate

29 September 2019

‘Pakcik’ beli iPhone11 yang disindir suruh pergi umrah, rupanya doktor pakar KPJ


‘Pakcik’ beli iPhone11 disindir suruh pergi umrah, rupanya doktor pakar KPJ

Abdul Rahim Sabri
Malay Mail28 September 2019






Seorang pelanggan membeli iPhone 11 di Kota Baru Trade Centre, dikatakan seorang doktor pakar di sebuah hospital swasta. — Foto ihsan Twitter/Switch Apple MacMore


KUALA LUMPUR, 28 Sept — Jangan menghukum sesuatu perkara atau seseorang berdasarkan rupa atau penampilan luaran.

Begitulah kes yang berlaku terhadap seorang pelanggan terawal yang membeli iPhone 11 di Kota Baru Trade Centre, Kelantan semalam.

Hanya kerana berpakaian kasual dan berkopiah, lelaki yang kelihatan agak berusia disindir warga maya supaya menunaikan umrah daripada berhabisan wang membeli telefon pintar.



Meleis: "pakcik better pergi Umrah la dari beli iphone euww bla bla bla"

Meanwhile he's one of best Specialist in KPJ Medical Centre, Kota Bharu.

Moral of story, please don't judge people by their appearance. You don't have money then just fuckin shut up. Simple! https://twitter.com/switchtm/status/1177411047180816384 …
Switch Apple Mac@SwitchTM


Our first and 2nd customers for the brand new iPhone 11 Pro Max and iPhone 11 Pro at Switch Kota Bharu Trade Centre @XavierNaxa



15.5K
12:52 AM - Sep 28, 2019
Twitter Ads info and privacy
21.6K people are talking about this




Namun ‘pakcik’ itu bukanlah calang-calang orang apabila seorang pengguna Twitter mendedahkan individu itu sebenarnya adalah doktor pakar di sebuah hospital swasta.

“Beliau adalah pakar terbaik di KPJ Medical Centre, Kota Baru. Secara moralnya, jangan menghakimi individu berdasarkan penampilannya,” coret Nik Nazwan.

Hantaran itu sehingga kini diulang kicau hampir 20,000 kali dan mendapat lebih 14,000 tanda ‘suka’.

Beberapa pengguna dalam respons kepada hantaran Nik Nazwan mendedahkan individu itu bernama Dr Awang Nila Ismail, dan terkenal dengan kebaikannya menolong pesakit yang memerlukan rawatan.

Encik Fakhrul: Beliau doktor yang sambut kelahiran abang sulung saya masa mama nak melahirkan anak sulung dia pada 4/10/1991 di HUSM Kubang Kerian dulu. Sampai sekarang Dr Awang dan keluarga masih lagi berhubung dengan keluarga saya.

@M4dyyyy: Pakcik ni la aku jumpa masa pi Kelantan hari tu. Sepupu aku terlanggar kereta dia sikit, dia kata ‘takpa ni kereta ja dunia ja semua ni jangan kita sesama islam gaduh sebab kecik macam ni’. Allahu terlanggar tu sebenarnya bukan sikit banyak gak aku rasa.

Miss Mayy: kebanyakan anaknya al-hafizah dan alhafiz (menghafal al-Quran), dan hampir kesemuanya juga sambung perubatan dan pergigian di luar negara. Mulut netizen yang mengata ni anak hafaz quran ke? Umrah dah berapa kali?.

Asyranazme: Nampak orang beli iPhone 11 Pro Max ada saja kata baik gi umrah, padahal entah orang tu dah pergi umrah sepuluh kali dah.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED