Translate

23 October 2024

ACLE 2024/2025: JDT tewas 1-3 kepada Gwangju



ACLE 2024/2025: JDT tewas 1-3 kepada Gwangju

Bernama

23/10/2024


Wakil negara, JDT tumpas kepada wakil Korea Selatan, Gwangju 3-1 di pentas Liga Juara-Juara Asia Elit 2024/25 yang berlangsung di Stadium Yongin Mireu, Yongin, Korea Selatan, pada Selasa. - Facebook Johor Southern Tigers


KUALA LUMPUR: Rekod tanpa kalah wakil negara Johor Darul Ta’zim (JDT) di pentas Liga Juara-Juara Asia Elit (ACLE) 2024/25 lebur apabila tumpas kepada wakil Korea Selatan, Gwangju 3-1 pada Selasa.

Pada aksi yang berlangsung di Stadium Yongin Mireu, Gwangju bermula garang apabila membuka jaringan seawal minit ketiga menerusi pemain sayapnya Jasir Asani yang menyudahkan hantaran rakan sepasukan untuk menewaskan penjaga gol JDT, Andoni Zubiaurre.

Jasir terus menghukum JDT selepas bijak mencuri bola daripada kawalan pemain pertahanan, Feroz Baharudin sekali gus menghadiahkan gol kedua pasukannya selang tiga minit kemudian.

Kesilapan yang dilakukan Feroz berjaya ditebus apabila pemain itu berjaya menanduk sepakan penjuru Juan Muniz pada minit ke-27.

Memasuki separuh masa kedua, JDT berjaya membolos gawang Gwangju namun jaringan Oscar Aribas pada minit ke-53 dibatalkan selepas Jorge Obregon berada di kedudukan ofsaid ketika melakukan hantaran kepada pemain kelahiran Sepanyol itu.

Jasir sekali lagi menjadi duri dalam daging kepada JDT selepas membantu tandukan Heo Yool yang terkena kaki pemain JDT Park Jun-heong dan memasuki gawang dalam minit akhir untuk gol ketiga Gwangju.

Keputusan itu menyaksikan Gwangju berada pada tangga teratas peringkat kumpulan dengan mengutip sembilan mata selepas tiga perlawanan.

JDT pula berada di tangga ketiga dengan mengumpul empat mata selepas tiga perlawanan namun kedudukan itu dijangka berubah selepas beberapa perlawanan malam tadi dan hari ini.

Skuad Harimau Selatan selepas ini akan melayan kunjungan wakil Korea Selatan, Ulsan HD di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri Johor Bahru bagi aksi keempat saingan ACLE pada 5 Nov ini.

-- BERNAMA




Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED