Translate

04 March 2020

Presiden PAS -Kabinet Perikatan Nasional perlu mewakili masyarakat majmuk terdiri daripada kalangan berintegriti, berkelayakan dan berkemahiran


Image

Kabinet Muhyiddin perlu wakili masyarakat majmuk, kata Hadi
FMT Reporters
-March 4, 2020 1:40 PM
Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

PETALING JAYA: Kabinet Perikatan Nasional perlu mewakili masyarakat majmuk, kata Presiden PAS, Abdul Hadi Awang menyahut permintaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin meminta pandangan parti Islam terbesar itu berkenaan pembentukan Kabinet baru.

Hadi bagaimanapun menegaskan, PAS menyerahkan sepenuhnya kepada kebijaksanaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk membentuk Kabinet dalam masa terdekat, “tanpa sebarang syarat dan permintaan”.

“Saya menyatakan pandangan supaya individu yang dilantik untuk menganggotai Kabinet terdiri daripada kalangan yang berintegriti, berkelayakan, dan berkemahiran, serta mewakili masyarakat majmuk.

“Saya turut menyarankan supaya dilibatkan kalangan profesional untuk membantu kerajaan dalam usaha meningkatkan tahap ekonomi, pendidikan, kesihatan dan kebajikan rakyat, serta diwujudkan fungsi hisbah (ombudsmen) dalam pentadbiran,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED