Translate

26 July 2019

Subang Airport Diserang Pengganas .... Latihan Kecemasan





MKL Crimedesk
Published on 25 Jul 2019

[ JENAYAH MINGGU INI ]

Kira kira 350 peserta termasuk pegawai dan anggota polis dari unit tindakan khas UTK, Komando 69 (VAT 69) dan unit pemusnah bom menyertai Latihan Ancaman Keganasan yang dianjurkan di ibu pejabat polis daerah IPD Petaling Jaya siang tadi.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Mohd Zani Che Din berkata latihan ini bertujuan mengenalpasti kekurangan serta menambahbaik tahap kesiapsiagaan komunikasi antara agensi yang terlibat.

Sebelum latihanan ancaman keganasan ini berlangsung pagi tadi, seminar dan bengkel sudah berlangsung selama tiga hari bermula 22 Julai lepas hingga semalam.

Ia bagi memberi persediaan ilmiah sebelum menghadapi latihan simulasi hari ini.

ACP Mohd Zani berkata latihan ini dijalankan bersadarkan plan kecemasan Lapangan Terbang AEP dan Plan Kontijensi Lapangan Terbang ACP bagi mencapai tindakan yang diselaraskan melalui garis panduan ditetapkan.

Latihan pula dibuat berdasarkan tiga kronologi bermula dari kebakaran pesawat , ancaman bom yang diterima dalam bagasi didaftar masuk dan penculikan VVIP.

Selain pasukan polis, Latihan Ancaman Keganasan ini turut disertai Majlis Keselamatan Negara MKN, Bomba, Agensi Pengurusan Bencana NADMA, Kastam dan Kementerian Kesihatan

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED