Translate

19 May 2018

Parti myPPP keluar dari Barisan Nasional (BN) selepas ROS mengesahkan Kayveas Pesiden Yang Sah



UTUSAN MALAYSIA


MyPPP umum keluar BN

KUALA LUMPUR 19 Mei - MyPPP mengumumkan secara rasmi mengakhiri hubungan dengan Barisan Nasional (BN) berkuat kuasa serta-merta dan bakal bergerak sendiri sebagai parti yang menyokong kerajaan sedia ada.

Presidennya, Tan Sri M. Kayveas berkata, keputusan berkenaan dilakukan selepas menerima surat rasmi Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) semalam, yang mengesahkan beliau masih bergelar Presiden MyPPP yang sah.

Jelas beliau, hal ini sekali gus menamatkan segala dakwaan dan cubaan pengambilalihan kuasa yang dilakukan beberapa kepemimpinan tertinggi parti yang membawa kepada pemecatannya bulan lalu.

“Kemelut ini bermula pada 17 April lalu apabila saya sepatutnya mengumumkan MyPPP keluar daripada BN, namun dihalang berbuat demikian sekali gus terdapat cubaan pengambilalihan kuasa.

“Justeru, kami tidak akan berganjak dengan keputusan yang dilakukan pada 17 April itu, malah laman web BN juga telah memadamkan nama saya sebagai Presiden yang sah, bertentangan dengan peraturan ROS.

“Maka, hubungan MyPPP dengan BN telah pun berakhir manakala tujuh kepemimpinan tertinggi parti yang terlibat dalam cubaan pengambilalihan kuasa itu telah dilucutkan keahlian serta-merta,” katanya dalam sidang akhbar di Wisma MyPPP di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED