Translate

27 June 2016

Prime Minister Najib Tun Razak Makes Minor Reshuffle To Cabinet


PETALING JAYA: Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has announced a number of changes to the Malaysian cabinet on Monday.
In a press conference at about 3.25pm, he made the following announcements.
Second Finance Minister Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah has resigned from his cabinet post.
His portfolio will be taken up by Datuk Johari Abdul Ghani.
"Husni has informed me of his wish to retire, so I respect that. He is quite ready to retire," said Najib.
He added that although there were no women in the reshuffle, they could be included at some point in time.
Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan has taken over from Minister in the Prime Minister’s Department Tan Sri Wahid Omar in charge of the Economic Planning Unit.
Rahman’s former portfolio as Minister of Housing, Urban Wellbeing and Local Government will be taken over by Tan Sri Mohamad Noh Omar.
Najib also said that Datuk Lee Chee Leong would be taking up the Deputy Finance Minister portfolio along with Datuk Othman Aziz.
Datuk Henry Sum Agong has been appointed Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism Deputy Minister.
Najib also said that Chua Tee Yong has been appointed as the Deputy International Trade and Industry Minister.
Najib added that MIC deputy president Datuk Seri S.K. Devamany has been appointed as the Deputy Minister in the Prime Minister's Department.
Gerakan president Datuk Seri Mah Siew Kiong has been appointed Plantation Industries and Commodities Minister, replacing Datuk Seri Douglas Uggah.
Datuk Datu Nasrun Datu Mansur has been appointed as Mah's deputy.
Uggah who resigned to contest in the Sarawak elections was then appointed as one of the three deputy Sarawak chief ministers.
This Cabinet reshuffle by Datuk Seri Najib Tun Razak is the third since he retained his position as prime minister after the 13th General Election.
After arranging his Cabinet following the elections, the Pekan MP first reshuffled his cabinet in June 2014.

His Cabinet, the biggest in the Malaysian history was then reshuffled again in July 2015 where his deputy prime minister  Tan Sri Muhyiddin Yassin was replaced by Home Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

  1. Adalah dimaklumkan bahawa selaras dengan perenggan (b) Fasal (2) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan mengenai pelantikan Menteri Persekutuan dan Fasal (1) Perkara 43A mengenai pelantikan Timbalan Menteri Persekutuan, Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong telah memperkenankan pelantikan berikut:

 Menteri Persekutuan:
  1. YB Tan Sri Noh bin Omar
  2. YB Datuk Johari bin Abdul Ghani

Timbalan Menteri Persekutuan:
  1. YB Dato’ Othman bin Aziz
  2. YB Datuk Datu Nasrun bin Datu Mansur
  3. YB Dato’ Henry Sum Agong
  4. YB Senator Dato’ Sri Devamany a/l S. Krishnasamy

  1. Rombakan Kabinet kali ini adalah bagi mengisi kekosongan Menteri Persekutuan dan Timbalan Menteri Persekutuan.

  1. Ini berikutan perletakan jawatan Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Dato’ Sri Douglas Uggah Embas yang telah bertanding di Pilihanraya Negeri Sarawak Ke-11 dan kemudiannya dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri Sarawak.

  1. Tan Sri Wahid Omar juga telah membuat keputusan untuk tidak meneruskan tempoh perkhidmatan sebagai Senator yang tamat pada bulan ini dan seterusnya sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

  1. Selain itu, terdapat juga kekosongan jawatan Timbalan Menteri Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi setelah pemergian Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas udara bulan lepas.

  1. Saya juga telah menerima keputusan Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Husni Hanadzlah untuk menamatkan perkhidmatan atas sebab peribadi. Saya mengucapkan setinggi penghargaan dan terima kasih di atas khidmat bakti yang telah dicurahkan oleh beliau selama ini.

  1. Saya mengambil kesempatan ini juga untuk membuat penyusunan semula beberapa portfolio Menteri Kabinet, perlantikan semula seorang bekas Menteri dan beberapa Timbalan Menteri untuk memantapkan lagi pentadbiran sedia ada.

  1. Ini akan mengukuhkan lagi pentadbiran sedia ada bagi memastikan agenda pembangunan kerajaan untuk rakyat - pembangunan ekonomi, kebajikan dan keselamatan – terus berjalan dengan baik sebagaimana yang telah dijanjikan.

  1. Saya juga ingin memaklumkan akan ada penyusunan semula tugas Menteri-Menteri di bawah Jabatan Perdana Menteri. Ini akan diumumkan dalam masa terdekat.


27 Jun 2016

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED