Translate

21 May 2016

Polis mendedahkan motif pembunuhan seorang gadis, Enno Farihah yang dirogol dan dirodok dengan gagang cangkul pada kemaluannya




Polis Dedah Punca Gadis Dirogol, Dirodok Cangkul, 3 Ditahan



JAKARTA - INDONESIA - Pihak polis hari ini mendedahkan motif pembunuhan seorang gadis, Enno Farihah, 19, yang dirogol dan dirodok dengan gagang cangkul pada kemaluannya.

Menurut polis, motif perbuatan itu adalah kerana sakit hati, lapor Tempo.co.

Susulan kes itu, tiga suspek ditahan. Ketiga-tiga mereka, Imam Alis, 24, Arif Alias, 24 dan Rai, 16, ditahan pihak berkuasa.

Pegawai polis berkata, motif individu setiap suspek adalah:
  • Arif - kerana sering diejek hodoh
  • Rai - hajat untuk bersetubuh ditolak
  • Imam - kerana cinta ditolak.
"Ketiga-tiga pelaku tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dan Awi berkata, pihak polis masih meneruskan siasatan terperinci mengenai kes ini," ujar pegawai terbabit.

Polis juga berkata, pembunuhan kejam itu berlaku ketika Rai yang mengaku kekasih mangsa, mengunjungi gadis itu di asrama tempat dia bekerja di Banten pada 12 Mei lalu.

Rai mengaku dia sempat bercium dengan mangsa namun gadis itu menolak ajakan untuk melakukan seks.

Rai yang kesal dengan tolakan gadis itu kemudian meninggalkan bilik berkenaan dan bertemu dengan dua lagi pelaku Imam dan Arif.

Ketiga-tiga mereka kemudian berpakat untuk memperkosa mangsa biarpun mereka tidak menganali antara satu sama lain dan hanya mengenali mangsa.

Eno ditemui dalam keadaan bogel dan hanya ditutupi bantal dan pakaiannya dengan banyak kesan luka dan pemegang cangkul masih pada kemaluannya.

Menurut polis, mangsa ditekap dengan bantal sehingga lemas selepas memperkosa mangsa sebelum suspek mengambil cangkul dan merodok ke kemaluan wanita itu. - Siakapkeli.my





12 Fakta Pembunuhan Sadis
Menggunakan Cangkul Terhadap Enno
Farihah


AMAZINGNARA.COM


Kematian Enno Farihah, gadis berusia 19 tahun yang meninggal akibat diperkosa dan dibunuh oleh tiga orang pemuda, menggemparkan Indonesia. Gadis malang ini dibunuh dengan cara yang sadis kerana menolak untuk melakukan hubungan intim dengan kesemua suspek. Berikut sejumlah fakta tentang pembunuhan Enno Farihah yang telah dikumpulkan AmazingNara dari berbagai sumber.

1. Enno Farihah ialah gadis yang berasal Kampung Bangkir, Kelurahan Pegandikan, Lebak Wangi, Kabupaten Serang, Banten. Tahun ini, dia baru berusia 19 tahun.

en-tempo-278ae90639615d088a06d2ddd997f12b.jpg

2. Enno adalah anak perempuan pasangan Fahri dan Mahfudoh. Dia merupakan anak keempat dari tujuh adik-beradik.

en-merdeka-4bb2f49b3c6500160348efd71d599809.jpg
Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

3. Sebelumnya, Enno adalah lulusan sebuah SMK di Kabupaten Serang, Banten.

en-postimg-9ff822e6db42da6225ef3dbd0500e4d7.jpg

4. Selepas SMK, Enno bekerja di kilang plastik, PT Polyta Global Mandiri, di Jalan Raya Perancis Pergudangan 8 Dadap, Kecamatan Kosambi, Kabupaten Tangerang.

en-okezone-e8e66eaafcfbf7aef6361f78238902c1.jpg
Selepas tamat SMK, Enno memutuskan untuk bekerja untuk membantu orang tuanya. Enno banyak membantu ekonomi keluarganya.

5. Dia baru saja bekerja selama enam bulan di kilang ini.

een-polytaglobalmandiricoid-77c673628de07fb0733f8830de530617.jpg

6. Enno tinggal di bilik asrama dekat tempat kerjanya dan hanya pulang ke rumah seminggu sekali.

en-tempo3-1b9c2f31bf9a70cb06fe29778af2572f.jpg

7. Pada 13 Mei, Enno dibunuh dengan sadis menggunakan cangkul yang ditendang masuk ke dalam kemaluannya. Khabar yang tersebar, 90 peratus gagang cangkul masuk ke organ dalaman penting Enno hingga menembus rongga dada. Suspek yang menendang cangkul ialah Rahmad Arifin (24), manakala dua lagi memegang mangsa.

en-kriminalitas-ab29eb8df1c5db94ea07b7a27afd23df.jpg
Polda Metro Jaya telah melakukan bedah siasat terhadap jasad Enno Farihah dan penemuan mereka sangat mengerikan. Enno menderita luka yang teramat parah di organ pentingnya akibat dimasukkan cangkul yang ditendang ke dalam kemaluannya oleh para pelaku pembunuhan keji tersebut. Luka bahagian dalam lebih parah karena tulang leher Enno patah akibat dihentam pemegang cangkul. Selain itu, pipi dan rahang Enno luka parah akibat ditusuk garfu.
Hasil bedah siasat juga menyebutkan bahawa terdapat luka koyak di bahagian hati sampai ke atas paru-paru, serta luka pada rongga dada. Luka ini disebabkan 90 peratus pemegang cangkul masuk ke organ penting mangsa. Pendarahan rongga dada 200 cc serta rongga perut 300 cc.
Bahkan berdasarkan hasil soal siasat, semasa ditusuk dengan cangkul oleh suspek RAR alias Arif, RAI alias Alim, dan IH alias Imam, mangsa masih  hidup. Berdasarkan kenyataan TKP gabungan dari Polsek Tekuk Naga, Polres Kota Tangerang, dan Polda Metro Jaya polis menemui sejumlah barang bukti iaitu kesan tapak kaki yang jelas, kesan DNA, telefon bimbit, cangkul, pakaian, dan garfu.

8. Semasa hidupnya, Enno Farinah adalah seorang  gadis yang diminati ramai pemuda, termasuk tiga suspek Rahmad Arifin alias Arif (24), RAM (16) dan Imam Hapriadi alias Imam (24).

en-tempo2-f39440dba15c6b1015f186ea03f79a49.jpg
Para suspek telah berusaha memenangi hati Enno, tetapi gadis itu menolak mereka, hanya menerima RAM.

9. Salah seorang suspek sudah beristeri, tetapi mengaku bujang!

en-detik-4518974e69b5dfdc551941bdb0351280.jpg
Pengarah Reserse Kriminal Umum Polda Metro Jaya Kombes Pol Krishna Murti mengatakan, salah seorang suspek bernama Arif diketahui sudah punya isteri. Malah, saat ini Arif sedang menjalinkan hubungan dengan seorang saksi yang dipanggil S, rakan sekerja Enno Farinah.
10. Kesemua suspek tidak mengenali satu sama lain, tetapi mengenali Enno 
Pada malam kejadian, RAM telah datang ke bilik asrama Enno. Awalnya, menurut polis, keduanya sempat bercumbu. Namun, ketika RAM mengajak melakukan hubungan intim, Enno menolak. RAM yang kesal pun pergi meninggalkan bilik tersebut. Tidak jauh dari situ, RAM yang sedang  merokok bertemu dengan Imam dan Arif. Ketiganya sepakat memperkosa mangsa.
11. Kesemua suspek ditempatkan di bilik tahanan khas dan dikawal ketat
Disebabkan kesemua suspek telah memperkosa dan membunuh, kebarangkalian untuk mereka dibuli di penjara lebih tinggi, kerana pemerkosa dianggap penjenayah berkasta paling rendah. Suspek juga dikawal ketat untuk mengelakkan mereka membunuh diri. Polis juga akan mengaturkan RAM berjumpa pakar psikiatri kerana sifatnya yang tenang berbanding dua suspek lain memberi bayangan remaja itu berkemungkinan mempunyai penyakit kecelaruan personaliti berganda (multiple personality disorder)
12. Netizen berang, mahu semua pelaku dihukum mati

Yang mampu ditulis oleh Netizen berkenaan kes ini ialah caci maki terhadap kesemua suspek kerana pembunuhan Enno dianggap amat sadis. Salah seorang pengguna Facebook menulis komen:
 Apa yang terjadi, sehingga suspek sanggup membunuh dengan sadis seperti itu?
Enno seorang manusia, seorang perempuan, punya keluarga, punya impian dan harapan…
Hilang dalam waktu yang singkat,…..
Buat masa ini, pertuduhan terhadap kesemua suspek menyebabkan mereka berdepan kemungkinan dipenjara seumur hidup, bagaimanapun, wakil Ketua Suruhajaya Hukum Majlis Ulama Indonesia (MUI), Ikhsan Abdullah, mengatakan hukuman sedia ada terbukti kurang memberikan kesan untuk mencegah jenayah rogol, termasuk hukuman kembiri yang baru digubal.

Ikhsan mengatakan pelaku kejahatan seksual harus dihukum mati. Malah, Ikhsan mengatakan RAM yang berusia 16 tahun juga harus dihukum mati:
Jangan dilihat umur anak itu, tapi perlakuan anak itu sudah melebihi binatang.
MUI juga akan bersidang tidak lama lagi bagi mengeluarkan fatwa terbaru berkenaan jenayah rogol. –amazingnara.com

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED