Translate

26 May 2016

Pelakon Uqasha Senrose memberitahu perniagaan tudung jenamanya sendiri sudah gulung tikar akibat ditipu oleh rakan kongsinya.

Uqasha Kesal Perniagaan Tudung Gulung Tikar, Diperguna Rakan Kongsi

..
Pelakon Uqasha Senrose memberitahu perniagaan tudung jenamanya sendiri, Uqasha Senrose Collection yang diusahakan kira-kira sembilan bulan lalu sudah gulung tikar akibat ditipu oleh rakan kongsinya.
Memetik laporan mStar online, Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen, 24, berkata, janji keuntungan bakal dikongsi sama rata tidak ditunaikan malah mendapati individu berkenaan hanya menggunakannya untuk menjual tudung berkenaan.
"Perniagaan itu sudah tiada kerana saya ditipu rakan kongsi sendiri dan ia sangat mengecewakan saya kerana janji dibuat hanya tinggal janji.
"Malah saya hanya dipergunakan oleh rakan kongsi untuk kepentingan peribadi membuatkan saya tiada hati lagi untuk meneruskan perniagaan berkenaan," katanya yang turut menyatakan pada masa akan datang dia akan lebih berhati-hati dalam soal perniagaan
Jelasnya, perbuatan individu berkenaan terdedah apabila dia meminta salinan pendaftaran syarikat sebelum mendapati namanya tiada sebagai rakan kongsi.
Malah kata Uqasha, sejak perniagaan itu dimulakna pada September tahun lalu, dia hanya menerima RM5,000 sebagai ganjaran selain rakan kongsinya itu berdolak-dalik berhubung hasil penjualan tudung setiap bulan.
"Dia sering memberitahu jualan tidak bagus selain memberi pelbagai alasan apabila saya bertanya tentang perniagaan kami.
"Saya hanya menerima RM5,000 sepanjang sembilan bulan kami bekerjasama dan saya tidak ingin teruskan lagi kerana tahu saya telah ditipu olehnya," jelasnya.
Bagaimanapun dia tidak berputus asa malah bercadang untuk memulakan jenama baharu dan akan mengusahakan sendiri perniagaan tudung tanpa melibatkan pihak lain.

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED