Translate

27 August 2015

Pengasuh Taska Dikecam Netizens Gara-Gara Gelar Kanak-Kanak Sebagai Anak Monyet



Tersiar di laman Facebook sejak semalam menunjukkan "screenshot" seorang perempuan yang dipercayai pengasuh sebuah taska tergamak menghina seorang kanak-kanak yang dijaganya dan juga ibu kanak-kanak berkenaan dilaman Wechat.

Wanita menyifatkan sikap kanak-kanak berkenaan yang mungkin 'cerdas' dengan menyamakan kanak-kanak itu dengan monyet selain mengatakan ibu kepada kanak-kanak berkenaan sebagai perempuan acah bagus.

Berikut adalah tulisan dan gambar yang dimuatnaiknya.


"Anak monyet tak reti duduk diam. Mak kau acah bagus, suruh pantau anak yang macam monyet ini. Pergi taska sudahlah tak mandi. Lepas itu minum nak kena bersuap. Seluar pun ikat dengan getah. B*bi tak mampu ke mak kau? Eh s***lah," katanya.

Kerana gambar dan kapsyen berkenaan netizen mengkritik tindakan pengasuh tersebut dan rata-rata menyifatkan wanita berkenaan sebagai kurang ajar dan biadap.


Bagaimanapun admin sendiri tidak pasti adakah benar wanita berkenaan adalah pengasug taska. Tetapi apapun jangan kerana 'nila setitik rosak susu sebelangan'.

BACA:Pihak Taska 'Campak' Arwah Anak Saya Di Klinik Dan Cuba Melarikan Diri - Ibu

Memang kita ada dengar pasal taska yang melayan anak-anak kecil sedemikian tapi mungkin ia hanya segelintir dari pengasuh dan pengusaha taska yang ada. Jika memang benar kejajian ini berlaku tindakan segera perlu diambil oleh pihak yang terlibat. - Siakapkeli.my

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED