Translate

26 December 2014

Orang Ramai Berpesta Kutip Duit RM 7 Juta Berterabur Atas Jalan Raya




HONG KONGP: Orang ramai yang menggunakan sebatang jalanraya di Hong Kong semalam telah berpesta mengutip duit sebanyak RM 7 juta yang berterabur di atas jalan tersebut.

Kejadian ini terjadi apabila pintu belakang sebuah van keselamatan yang membawa duit telah terbuka dan jatuh tanpa disedari oleh pemandunya.

Kejadian tersebut berlaku di Gloucester Road pada petang semalam di mana van tersebut daam perjalanan menuju ke sebuah bank dan pemandu mendakwa dia tidak menyedari lansung pintu bahgian belakang van telah terbuka dan menjatuhkan wang yang dibawanya.

“Kami sedang siasat bagaimana pintu van boleh terbuka sendiri sama ada faktor teknikal, kecuaian pemandu atau memang dirancang penjenayah lain yang berjaya umpil pintu itu,” kata supritendan polis Hong Kong, Wan Siu-hung kepada pemberita tempatan.

Stesen TV Hong Kong telah menyiarkan kejadian tersebut dimana orang ramai yang melalui kawasan tersebut telah menyerbu ke tengah jalan raya yang sibuk menyebabkan berlakunya kesesakan.

Bagaimanapun pihak polis yang menyedari kejadian tersebut telah bergegas mengapung kawasan itu bagi mengelakkan orang ramai mengambil wang tyang jatuh itu.

Kejadian tersebut telah menyebabakan wang sebanyak RM 1.63 juta telah hilang di ambil orang ramai yang berpesta mengutip wang tersebut.

Pakar-pakar perundangan berkata, polis boleh menahan pencuri wang tersebut jika membuat transaksi di bank kerana rekod nombor siri wang hilang itu sudah pun dimaklumkan kepada semua institusi perbankan bagi tujuan rujukan keselamatan.-Siakapkeli.com.my

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED