Translate

26 December 2014

Detik Cemas Pesawat AA280 Bergegar Semasa Terbang Kerana Pergolakan Angin

Video & Gambar: Detik Cemas Pesawat AA280 Bergegar Semasa Terbang Kerana Pergolakan Angin



Sebuah pesawat penerbangan American Airline dari Seoul ke Dallas terpaksa membuat pendaratan cemas di Lapangan Terbang Narita, Jepun selepas pesawat tersebut dikatakan menghadapi masalah selepas di pukul pergoakan angin yang kuat.

Kejadian itu telah menyebabkan 14 orang dari 280 penumpang dan anak kapal cedera dan terpaksa mendarat cemas. Ia berlaku kerana pesawat tersebut telah dipukul ribut salji kuat yang sedan melanda Jepun.

Pesawat AA280 American Airlines yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon berhampiran Seoul, Korea Selatan, telah terbang ke timur apabila ia pergolakan angin kuat itu melanda di Lautan Pasifik di timur Jepun. Syarikat Penerbangan tersebut berkata 10 penumpang dan empat anak kapal cedera dalam kapal terbang, yang dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Dallas-Fort Worth.








Angin tersebut dianggarkan bergerak dengan kelajuan 200 mph yang membadi jet itu di jarak ketinggian 38,000 kaki di udara. Menurut pakar meeteorologi jepun mereka bernasib baik kerana juruterbang bertindak pantas, jika mereka meneruskan perjalanan peawat tersebut boleh metup seperti bom.-Siakapkeli.com.my

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED