Translate

27 September 2014

ALVIN TAN CETUS KONTROVERSI LAGI...



Alvin Tan, salah seorang dari pasangan blogger seks terkenal Malaysia  'Alvivi' nampaknya sekali lagi mencetuskan kontroversi dengan status yang dimuatnaik olehnya di Facebook miliknya.

Lihat saja gambar yang telah diupload oleh Alvin diatas, terpampang jelas perkataan "FUCK UMNO".

Menurut apa yang ditulis di dalam statusnya itu, Alvin menyuarakan perasaan tidak puas hati dengan akta hasutan yang telah menyebabkan ramai di Malaysia dihukum. Menurutnya juga, dia mengeluarkan status sedemikian rupa sebagai 'wakil' kepada mereka-mereka yang telah dihukum dibawah akta itu.


Selain itu, Alvin juga turut mengeluarkan beberapa kata-kata kesat kepada beberapa pemimpin tertinggi Malaysia termasuklah Perdana Menteri sendiri.  Didalam statusnya itu, Alvin mengatakan Najib sebagai 'tiada telur', Zahid Hamidi sebagai 'penjahat sejati' dan menyamakan Khalid Abu Bakar dengan pemimpin Nazi, Heinrich Himmier.

Alvin Tan yang kini dikehendaki oleh pihak berkuasa Malaysia  mendakwa beliau telah melarikan diri ke Amerika Syarikat untuk mendapatkan perlindungan politik. Tan dan pasangannya Vivian Lee menghadapi tuduhan di bawah Akta Penapisan Akta Hasutan dan Filem Malaysia. - SiakapKeli.com



Anda mungkin juga meminati:

Popular Posts - Last 7 days

Popular Posts - Last 30 days

Blog Archive

LIVE VISITOR TRAFFIC FEED